Livet på Irland

Varit här sedan i Onsdags och redan fått beröm för min engelska och min sits i ridningen, det är ju rätt bra?

Iallafall i Onsdags kom jag hit, for runt lite innan vi kom till huset, ett stort annorlunda 3 våningshus. Träffade barnen och 2 av hästarna som sover "inne", dom har uteboxar.

I dag har jag och Peter ridit på morgonen, jag red först Storm som är Peters häst och en gammal galopptör. Sen bytte vi så red jag Fly, en kraftigare korsningshäst som Susanna tävlar fälttävlan på. Hursom helst Fly va lite lik Foffen just ridmässigt bara tyngre och kraftigare och svarade inte riktigt lika bra på hjälperna men för att vara första gången ja red dom så gick det riktigt bra!
Sen har ja vart med på lite ärenden, fått se Kildare och Newbridge, dom 2 närmaste städerna och en hel massa annat!

Men nu sova, det är en morgon dag. Tror ja skulle rida Charlie innan hovslagaren kommer och skor alla hästar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0